A közösségimédia-menedzserek tapasztalata szerint míg korábban a követők 5-10%-át is elérte egy közepesen jó poszt, addig most hiába a lájkok, kommentek, megállnak 1-3% körül, sőt nem ritka, hogy 10-20 000 követővel rendelkező oldalak alig 100-300 elérésekkel találkoznak. Míg korábban arányaiban minden tizedik poszt jól teljesített, most már mondhatni csak a top 1% az, amit igazán amit igazán virálissá tesz a közösségi média.
30-40 százalékkal is jobban támogatja a a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál,
a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el így is a platformon.
egyenlőbb fókusz került a fotókra és videókra,
új tartalmak és kreátorok bemutatására törekszik,
a párbeszédre ösztönző tartalmakat preferálja.
a legfontosabb tényező az, hogy a felhasználó mennyi ideig néz egy videót, mielőbb továbbgörget egy másikra.
„Az érdeklődési körükbe tartozó tartalmakat csoportokban keresik az emberek és nem oldalakon.”
„A szöveges, külső link eléréseit visszaveszi a Facebook. Még a nagy média oldalak is azzal trükköznek, hogy kép mögé vagy kommentbe teszik a linket.”
„Minél élethűbb, embereket ábrázoló fotókat alkalmazzuk. Jó, ha ezek tartalmaznak valamilyen grafikai elemet is, melyek felkeltik a userek figyelmét, valamint ha illeszkednek az arculathoz.”
„A kétirányú kommunikációt jobban támogatja a Facebook. Nem elég a like, a megosztás mellé kommentek is szükségesek ahhoz, hogy valami igazán pörögjön.”
„Összehangolt kommunikáció, postplan kell.”
„Az organikus elérések növeléséhez érdemes lehet videós tartalmakat készíteni. 1-2 perces felvételekben gondolkodjunk. Feliratozzuk is a videókat, mert Magyarországon 85 százalékban hang nélkül nézik azokat a felhasználók.”
„A felhasználók közül sokan szeretik a sztorikat, és már-már nagyobb eséllyel nézik meg, mint a Feed posztokat.”
a felhasználók kapcsolataira és elköteleződési szintjére épít,
előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amelyek magas elköteleződést váltanak ki.
az interakciókra épít, különösen a személyes kapcsolatokra (azok a posztok, amelyekkel a felhasználók gyakran lépnek kapcsolatba, nagyobb valószínűséggel jelennek meg),
az érdeklődési körökre és a relevanciára is nagy hangsúlyt helyez, különösen a mentés funkcióra, amely jelenleg az egyik legfontosabb interakció a platformon,
idei frissítés, hogy kisebb, eredeti tartalomgyártókat helyez előtérbe (gyártsunk saját tartalmakat, ne TikTok videókat osszunk újra).
a natív funkciók használatát, a trendi hangok és effektek alkalmazását díjazza,
a követők száma nem játszik szerepet a tartalom megjelenésében (a platform célja új tartalmak felfedezése).
A kommentek és mentések értékesebbek, mint a lájkok,
a 15–60 mp videók előnyben, főleg álló formátumban,
az algoritmus jutalmazza aktív részvételt a csoportokban, eseményekben.
„Az algoritmusok elsősorban a felhasználói reakciókra és a tartalom minőségére fókuszálnak. A lájkokat, kommenteket, megosztásokat és a megtekintési időt csekkolják, és ezt a tartalom relevanciájának és értékének jelzőiként értelmezik. Ezek a rendszerek jutalmazzák az eredeti, kreatív tartalmakat, és előrébb rangsorolják azokat a posztokat, amelyek aktivitásra ösztönöznek.”
„A streaming- és e-kereskedelmi platformok algoritmusai némileg más logikát követnek. A Spotify vagy a YouTube ajánlórendszerei a korábbi viselkedésünket elemzik, mit hallgattunk/néztünk, milyen műfajú dolgokat pörgettünk. A Spotify 2025-ben bevezette a „Hybrid Filtering” modellt, amely a hallgatási előzményeken túl figyelembe veszi a napszakot, hangulatot, sőt az aktivitás típusát is, hogy még pontosabban ajánljon zenét.”
„A Harvard Business Review 2023-as kutatása szerint a virális tartalmak 76%-a olyan poszt, amely erős érzelmi reakciót vált ki (öröm, meglepetés, felháborodás), és egyértelműen azonosítható történetet mesél.”
„Arra kell törekedni, hogy az a tartalom hasznos legyen, adjon valamit a fogyasztójának, és ez a minőségi fókusz indukálhatja a sikerességet.”
Darabolj fel hosszú tartalmakat: Webinárjaidból, podcastjeidből készíts rövid, vonzó klipeket
Használj feliratozást: Sokan hang nélkül néznek videókat – a feliratok növelik a megtartást
Maradj natív: Töltsd fel közvetlenül a videókat minden platformra
Készíts kérdéseket megválaszoló tartalmat: A tutorial-ok és magyarázó videók jól teljesítenek
Optimalizáld a profil leírásokat: Releváns kulcsszavakat használj a jobb megtalálhatóságért
Használd újra a hosszú tartalmakat: Blogposztjaidat bontsd fel kicsi, cselekvésre ösztönző social posztokra
Tedd emészthetővé az oktatási tartalmat: Gyors tippek, checklistek jól működnek
Használj interaktív tartalmat: Szavazások, kérdés-feleletek növelik az elköteleződést
Váltogasd a formátumokat: Váltogasd a videót, képgalériákat és szöveges posztokat, hogy friss és vonzó maradjon a tartalmad
Mutasd meg az arcokat: Az alkalmazottak, alapítók bemutatása személyessé teszi a márkát
Vegyél részt valódi beszélgetésekben: Válaszolj kommentekre, foglalkozz a visszajelzésekkel
Oszd meg a kulisszák mögötti tartalmakat: A napi műveletek betekintése közelebb hoz
Használj spontán tartalmakat: Az egyszerű, otthonias videók és természetes fotók sokkal közelebb hozzák a márkát az emberekhez
Vállald fel a hibákat és légy átlátható: Ha probléma merül fel, a közvetlen kezelése ahelyett, hogy vállalati nyilatkozatok mögé bújnál, hosszú távú bizalmat épít
...
átgondolt stratégia és folyamatos erőfeszítés,
interakciók ösztönzése, interakcióba lépés másokkal,
kiszámíthatóság és következetesség,
időzítés aktív idősávra,
adatok elemzése és újratervezés,
60 másodpercnél rövidebb videók,
hashtagek.